SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número1Didáctica de la Investigación. Un medio para fortalecer la Investigación en la Carrera de Historia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

    Links relacionados

    • No hay articulos citadosCitado por SciELO
    • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

    Bookmark

    Educación Superior - Revista Científica de Publicación del Centro Psicopedagógico y de Investiganción en Educación Superior

    versión impresa ISSN 2518-8283

    Resumen

    ZABALA ESPEJO, Marcelino. Un punto de vista de Descolonización e Inclusión Educativa. Edu Sup Rev Cient CEPIES [online]. 2017, vol.3, n.1, pp. 85-92. ISSN 2518-8283.

    The present article "Adecolonization and educational inclusion point of view" startswith an authentic propositional and clear principie of expression. The main purpose is to analyze, describe, characterize and conclude hypothetical theories regarding educational inclusion. Besides analyzing and suggesting clearly authentic inclusive education for Bolivia and Latin America, it describes the elements and fundamental components of the type of inclusive education as a real proposal. It is not simply speculative but it constitutes a theoretical-practical proposal for an innovative change in all areas of the formal and non-formal educational system in our country or other countries with similar characteristics of ethnicity, culture, economy and social development.

    Palabras llave : innovation; colonial period; decolonization; reciprocity; exclusion an inclusion.

            · resumen en español     · texto en español     · pdf en español