SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número35Breves apuntes sobre la figura de Manuel Isidoro Belzu y su GobiernoEl Perú y La Guerra Civil Española índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

    Links relacionados

    • No hay articulos citadosCitado por SciELO
    • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

    Bookmark

    Fuentes, Revista de la Biblioteca y Archivo Histórico de la Asamblea Legislativa Plurinacional

    versión impresa ISSN 1997-4485

    Resumen

    CANOSA, Daniel. Some reflections on the Endogenous Education in Multi-ethnic Contexts. Rev. Fuent. Cong. [online]. 2014, vol.8, n.35, pp. 30-36. ISSN 1997-4485.

    This paper aims to analyze some reflections of teachers involved in bilingual intercultural education in multiethnic contexts. It seeks to examine various problems that underlie multicultural environments classrooms, seeking answers from the teacher actuate and librarian intervention. We conclude on the need for education to advance from an endogenous and interrogative design, motivating critical approaches, under a sense of coexistence.

    Palabras llave : INDIGENOUS LIBRARIES; LIBRARIAN SERVICES; DOCUMENTARY PRODUCTION; SOCIAL ROLE OF THE LIBRARIAN; HUMAN BOOKS; CULTURAL HERITAGE; ORAL ARCHIVES; INTERCULTURAL BILINGUAL EDUCATION.

            · resumen en español     · texto en español     · pdf en español